Move over Dry January, op naar Sober February!

Heb jij meegedaan aan Dry January? Zo ja, mooi.

Maar zo niet, dan heb je een nieuwe kans! Natuurlijk. Altijd!

Ik wil eigenlijk zeggen dat je altijd een ‘droge’ of nuchtere periode in kan lassen. Overweeg eens een sober February. Gewoon omdat het kan, tegenwoordig. Je bent zeker niet de enige. Een kortere periode geen alcohol drinken helpt ook. Net als gedurende de week minstens twee a drie dagen niet drinken en je houden aan het maximum van 7 glazen alcohol per week voor vrouwen en 14 glazen per week voor mannen.

Doe je lichaam, maar ook je geest eens een lol en denk na over je eigen alcohol gebruik.

Niet drinken verschaft je:

– Nieuwe inzichten in jezelf en je eigen gewoontes

– Lichamelijke rust, ontgifting en herstel

– Betere nachtrust en daardoor meer energie

– Financiële besparing

– Meer focus

– Betere verbinding met jezelf en een ander

Als je al wel meedoet aan Dry January: ga je dan door? Met een Dry February heb je een nieuw realistisch doel.

Vergeet ook niet dat er voldoende lekkere 0.0% alcohol alternatieven op de markt zijn. Voor thuis, maar ook in restaurants wordt steeds meer 0.0% alcohol aangeboden en geschonken.

Wat als je het wel wilt maar je niet goed weet hoe? Begin dan eerst eens na te denken waar en wanneer je alcohol drinkt. Neem dan maatregelen door bijvoorbeeld bepaalde plekken tijdelijk te vermijden of alcohol uit huis weg te halen. Niet in huis betekent ook niet kunnen drinken. Deel je initiatief ook met je partner of omgeving zodat zij rekening met je kunnen houden en je kunnen steunen.

Ik doe met je mee, al bijna 3 jaar. Het levert me nog steeds dagelijks veel op ten aanzien van mijn algehele vitaliteit. Je bent altijd welkom voor adviezen en tips!

Nuchtere groeten, Esterelle

www.esterellevanzanten.nl